Aktualitások
Kreatív verseny a suliban
Egy tökfaragó verseny meghirdetésével zártuk az őszi szünet előtti időszakot.A töklámpás története ugyanis Magyarországon egészen az Árpád-házi királyok koráig nyúlik vissza. Az első ismert történet 1081-ből származik, amikor Salamon király, aki trónviszályba keveredett unokatestvéreivel, a visegrádi vár tornyának rabja lett. I. László király parancsba adta az őröknek, hogy sötétedés után töklámpásokkal világítsák ki a tornyot, hogy éjszaka is szemmel tarthassák a foglyot. Ezek a különleges „lámpások” nem csak őrzési célra készültek – a Dunán közlekedő hajósoknak is tájékozódási pontként szolgáltak. Ma már a tökfaragás szokását sokan inkább az angolszász Halloween ünnepéhez kötik. Iskolánk tanulói a verseny felhívásra 63 töklámpást faragtak, melyeken a mesebeli szereplők és az állatok mellett megjelentek a Halloween-hez kötődő motívumok is.
Ennek köszönhetően élvezhettük a lámpások vidám hangulatát.
Köszönjük szépen a verseny sikeréhez a gyerekek kreativitását és a szülők segítségét is!
A képre kattintva, megtekintheti a többi képet!
Az ’56-os hősök emlékére
Schmidt Mária történész szerint:
„Kossuth Lajos szavai az 1848-49-es függetlenségi és szabadságharcról a száz évvel későbbi küzdelmekre is illenek:
Nem győztünk, de harcoltunk.
Nem törtük meg az elnyomást, de akadályoztuk.
Nem mentettük meg a hazát, de védtük.
És ha egyszer a történelmünket megírják, annyit elmondhatnak rólunk, hogy ellenálltunk.
1956 hősei ennél sokkal többet tettek.
Hősöknek, példaképeknek kijáró tisztelettel, és hálás köszönettel tartozunk nekik.”
Aktív Közlekedés Hete az Apponyi iskolában
Az Aktív Közlekedés Hetét 2025. október 13–18. között rendeztük meg az iskolában, ahol a gyerekek játékos, kreatív és közösségi programokon keresztül ismerkedhettek meg a biztonságos, környezetbarát közlekedés fontosságával. A hét célja az volt, hogy ösztönözze a tanulókat a gyalogos és kerékpáros közlekedésre, miközben fejleszti közlekedési ismereteiket és mozgásos élményeket nyújt.
A hétköznapok szürkeségét a 2–3. osztályosok sétával színesítették, amit az iskola környékén tettek, ahol megfigyelték a KRESZ táblákat, és játékos formában tanultak a közlekedési szabályokról. A hét folyamán több alkalommal is külön meglepetésben részesültek az iskolába gyalogosan vagy biciklivel érkező diákok. Üzenőfalra írhatták gondolataikat az aktív közlekedésről, a vizuális kultúra órákon közlekedéssel kapcsolatos rajzokat készíthettek, technika órán pedig városmakettek és KRESZ táblák alkotása zajlott.
Rendhagyó osztályfőnöki órákon a gyerekek beszélgettek az aktív közlekedés előnyeiről, az 5–6. osztályosok pedig gyalogtúrán vehettek részt testnevelés órán, ahol a természet közelsége és a közös mozgás különleges élményt nyújtott. Pénteki nap reggelén azon tanulókat, akik gyalogosan vagy kerékpárral érkeztek meleg teával jutalmaztuk, ezzel is elismerve a tudatos közlekedési döntésüket. A hét zárásaként szombaton került sor az Aktív Közlekedés Napjára, ahol osztályok közötti vetélkedő zajlott. A játékos, mozgásos feladatok során a tanulók csapatban dolgoztak, miközben közlekedési ismereteiket is bővítették.
Az Aktív Közlekedés Hete nemcsak a mozgás öröméről szólt, hanem arról is, hogyan lehet tudatosan, biztonságosan és környezetbarát módon közlekedni – mindezt élményszerűen, közösségben, jó hangulatban.



